onsdag 28 mars 2012

Alla har en story


På bussen.
I kön på ICA
På restaurangen
Gymmet
Skolan
Jobbet
I trapphuset
På banken
Tv
På bloggar...

Listan kan göras hur lång som helst.
Varje dag och överallt berättas det stories.
Vissa av dom kan vi läsa om i tidningen. Höra dom på Oprah eller så är det du själv som sitter och lyssna på en annan människas story.

Senast idag mötte jag en äldre kvinna. Jag förstod på hennes brytning att hon inte hade sina rötter här.
Jag frågade vart ifrån hon kom och hennes svar blev Ryssland - gamla Sovjet. 
Jag märket att jag reagerade. Inte alls på något negativt sätt men på att hon inte nöjde sig med att säga Ryssland. 
Jag önskade så att jag hade mer tid med henne för jag blev så nyfiken på vad som fick henne att komma hit, Hur hon kom och vad hon tyckte om Sverige. Ja, frågorna blev fort många.
Tyvärr var hon snabbt borta och jag fick aldrig tid att fråga henne.
Jag var och är så säker på att hon hade en story att berätta för mig.
Jag hade förmodligen fått mig en tankeställare. Hoppats på att storyn skulle fått mig att skratta och eventuellt hade den kanske gjort mig illa berörd.
Jag har inte en aning, jag hann ju inte fråga henne.

Min önskan med denna blogg är att det ska få bli ett forum där du, dina vänner och jag kan få berätta stories. 
Stories av egen erfarenhet eller kanske något du läst som du vill berätta vidare.
Något som du kanske funderar på eller bara vill ventilera. 
Något som får dig att bli så arg, något som skrämmer dig eller något som får dig att skratta så du får ont i magen.


Jag tror att alla människor har en story att berätta!
Jag tror att du genom att berätta din story kan få vara till hjälp för någon annan!!

låt oss tillsammans göra denna världen en  bättre plats att bo på!

// kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar